Guitar -->

Σάββατο 23 Ιουνίου 2012

Ελευσίνια Μυστήρια



Ελάσσονα (Μικρά) Ελευσίνια
τόπος: Εν Άγραι (περιοχή γύρω από το Παναθηναικό Στάδιο)
ημερομηνία: Εαρινή Ισημερία κατά τον μήνα Ανθεστηριώνα
προυποθέσεις: Ενάρετος βίος, Έλλην, αποκλείονταν οι εγκληματίες, βάρβαροι, μάγοι, άθεοι κτλ
ημέρες: 9 (συμβολικός αριθμός της κύησης - των ημερών που η Δα Μάτερ έψαχνε την κόρη της Περσεφόνη)

1η ημέρα: Μεταφορά μυστικών ιερών της Δήμητρος από το Άδυτο του τελεστηρίου των Αθηνών στην Ελευσίνα. Συμβολικός καθαρμός στο ποτάμι (Ιλισσό) και κατήχηση
2η ημέρα: “Ημέρα των απαρχών” τιμές στην Δήμητρα με τους πρώτους καρπούς
Ο Ιεροφάντης και ο Κήρυξ στην Ποικίλη Στοά της αγοράς των Αθηνών αναγγέλανε την έναρξη της εορτής.
3η ημέρα: Αυτογνωσία, κατήχηση,αποκάλυψη ιστορίας της εξελίξεως των γνώσεων
4η & 5η ημέρα: Νυστεία, ανοιχτές τελετές, αποκάλυψη θεογονικών γνώσεων, κλείσιμο ημέρας με λούσιμο
6η ημέρα: Ανοιχτές εορτές όλου του δήμου με αθλοπαιδείες. Έπαιρναν μέρος τα παιδιά των υποφηφίων μυστών (“παίδες ευ εστίας”)
7η ημέρα: Ιεροφάντης και δαδούχος τους χώριζαν σε διμοιρίες, τους μάθαιναν το “λανθάνον της θρησκείας”, αποκάλυψη θεογονίας και κοσμογονίας, τους μάθαιναν να συντονίζονται με τους κραδασμούς του σύμπαντος. Μετά οι υποψήφιοι χωρισμένοι ανά δυο έκαναν ερωτήσεις ο ένας στον άλλον. Τους μάθαιναν λέξη κλειδί.
8η & 9η ημέρα: Μυστικές τελετές για τις οποίες γνωρίζουμε ελάχιστα. Ξεκινούσαν τα Δρώμενα, μετά οι Ιερείς φανέρωναν στους υποψήφιους Μύστες κάποιες μυστικές φράσεις (Λεγόμενα), και μετά έδειχναν και αποκωδικοποιούσαν τα ιερά (Δεικνυόμενα). Οι μυούμενοι θυσίαζαν τον Δέλφακα (χοιρίδιο), και με τα νερά του ποταμού Ιλισσού καθαρίζονταν από τα μιάσματα με την βοήθεια ειδικού ιερέα, που τον αποκαλούσαν “Ύδρανο”.
Μέγας Όρκος εχεμύθειας των Ελασσόνων Μυστηρίων μπροστά στον Ιεροφάντη και κατήχηση από αυτόν.
Τέλος η ενθρόνιση των μυουμένων, και ο κυκλικός χορός των ιερέων γύρω τους, σήμάδι ότι τους αποδέχονταν στον πρώτο κύκλο μύησης.
Βραβείο: Στεφάνι Δάφνης ή ελιάς
Βαθμός: Μύστη
λίγα λόγια για τα μικρά Ελευσίνια:
Ο Thomas Taylor στο βιβλίο του “Ελευσίνια και Βακχικά Μυστήρια” αναφέρει ότι “τα κατώτερα (μικρά) μυστήρια δημιουργήθηκαν για να σημάνουν με αποκρυφιστικό τρόπο, την κατάσταση της μη εξαγνισμένης ψυχής που έχει ενδυθεί το γήινο σώκα της και περιβληθεί την υλική φύση”
Τα Μικρά Ελευσίνια ήταν προετοιμασία για τα Μεγάλα.
Αρχικά ήταν μόνο για Αθηναίους, αργότερα για όλους τους Έλληνες
Οι Μύσται γίνονταν δεκτοί (εάν και εφόσον ο βίος τους ήταν κατάλληλος) στα Μεγάλα τουλάχιστον ένα χρόνο αργότερα.
Οι Ιεροφάντες (προίσταντο στις απόκρυφες τελετές) προέρχονταν από την γενιά των Ευμολπιδών, Οι Δαδούχοι (σημαντικό ρόλο στην διαδικασία της μύησης) από την γενιά των Κηρύκων. Ο Ιεροκήρυκας κήρυσε την έναρξη των Μυστηρίων ενώ ο Κήρυκας την έναρξη των ανοιχτών εορτών.
₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪ ЭЄ ₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪
Μείζονα (Μεγάλα) Ελευσίνια
τόπος: Ελευσίνα
ημερομηνία: Φθινοπωρινή Ισημερία κατά τον μήνα Βοηδρομιώνα
προυποθέσεις: να έχουν περάσει τα Ελάσσονα Μυστήρια και να ήταν το χρονικό διάστημα που μεσολάβησε αντάξιοι.
ημέρες: 9 (συμβολικός αριθμός της κύησης - των ημερών που η Δα Μάτερ έψαχνε την κόρη της Περσεφόνη)
προκαταρκτικές ημέρες
13η Βοηδρομιώνος: Πριν βγει ο Ήλιος, εκκίνηση πομπής προς την Ελευσίνα
14η Βοηδρομιώνος: Επιστροφή εν Αθήναι με Ξόανα και Ιερά αντικείμενα
1η ημέρα (15η Βοηδρομιώνος): “ΑΓΥΡΜΟΣ” και “ΠΡΟΡΡΗΣΙΣ” Ανακοίνωση ονομάτων (όσοι δεν άκουγαν τα ονόματα τους έχαναν την μοναδική ευκαιρία)
2η ημέρα (16η Βοηδρομιώνος): “ΑΛΑΔΑΙ ΜΥΣΤΑΙ” πομπή προς την ΑΛΣ (Θάλασσα) και καθαρμός με Δέλφακα (χοιρίδιο) (Η διαδικασία προσομοιάζει αρκετά με την χριστιανική τελετή των θεοφανείων)
3η ημέρα (17η Βοηδρομιώνος): Νυστεία μέχρι το βράδυ οπότε και σίτηση με “ιερά τρόφιμα” (πίτες με μέλι και σουσάμι) μέσα από την Μυστική Κύστη, τιμή στους νεκρούς προγόνους, θυσία χοιριδίων, εξομολόγηση
4η ημέρα (18η Βοηδρομιώνος): “ΕΠΙΔΑΥΡΙΑ” εμβόλιμη για όσους είχαν προσέλθει καθυστερημένα τιμή προς τον Ασκληπιό που ερχόμενος από την Επίδαυρο καθυστέρησε μια ημέρα. Θυσίες, κυκλικοί ιερατικοί χοροί, Οι Αθηναίοι προσέφεραν τις επαρχές (πρωτοι καρποί)
5η ημέρα (19η Βοηδρομιώνος): “ΛΑΜΠΑΔΙΩΝ” θυσία στον Ασκληπιό, πέρασμα γέφυρας (αν περάσεις δεν έχει γυρισμό-blue & green pill Matrix) Λαμπαδηφορίες όπου οι μυούμενοι με  πυρσό στο χέρι ανά δυάδες σχημάτιζαν σιωπηλή πομπή με επικεφαλή τον Δαδούχο ιερέα και έμπαιναν στο Ναό της Δήμητρας όπου και παρέμεναν όλη την νύχτα. Συμβόλιζε την περιπλάνηση της Δήμητρος για να βρει την Περσεφόνη.
6η ημέρα (20η Βοηδρομιώνος): “ΙΑΚΧΟΣ” αφιερωμένη στον Ίακχο με μεταφορά αγάλματος του, το οποίο ήταν στεφανωμένο με Μυρτιές με ένα Δαυλό στο χέρι, από τον ναό του Ιάκχου με φωνες και ωδές (ιακχές) κατά μήκος της Ιεράς Οδού που συνέδεε τον Κεραμεικό με το Θριάσιο Πεδίο. Αντιπρώσωποι ενός παλαιού Ελευσινιακού γένους των Κροκωνιδών έδεναν πορφυρές ταινίες (κορδέλες) στον βραχίωνα και στο πόδι σε κάθε μύστη. Ανάπαυση, έσω διαλογισμός, τροφή: σταφύλια και μάυρο ψωμί, ομαδική εγκοίμησις - διδαχή.
7η ημέρα (21η Βοηδρομιώνος): η νύχτα της 6ης προς την 7η ήταν “η Ιερά νυξ” και εκγαινίαζε την εισαγωγή στην μεγάλη μύηση. Ο Ιεροφάντης φώναζε “ΕΚΑΣ ΕΚΑΣ ΟΙ ΒΕΒΥΛΟΙ” και επαναλάμβαναν οι υπόλοιποι τρεις φορές. Αναχωρούσαν οι λοιποί. Καθαρμός με νερό, εξομολόγηση και έτρωγαν Κυκαιώνα. ο Ιεροφάντης τους διάβαζε από τις ιερές πλάκες συμβουλές όπως π.χ. ότι ο θάνατος (συμβολικός) που τους περιμένει είναι η αναγέννηση τους, ότι ο Δημιουργός είναι ένας. Άνοιγμα Πύλης Κατεβάσιας. Τέλος Λεγόμενωναρχή Δρώμενων - πέρασμα τους στην κυρίως μύηση στην Κατεβάσια. Στο τέλος των δοκιμασιών όντας ακόμα μέσα στην Κατεβάσια, λάμβανε χώρα θεατρικό Δράμα της αρπαγής της Περσεφώνης* Στο τέλος του θεατρικού εμφανιζόταν η Δήμητρα με τον Ήλιο του Μεσονυκτύου Μετά το πέρας των Δρωμένων δεν επιτρέπονταν να μιλήσουν.
8η ημέρα (22α Βοηδρομιώνος): Ο Ιεροφάντης ψυθίριζε στο αυτό του κάθε μυούμενου την μυστική λέξη-μυητικό όνομα του. Εκκίνηση θεατρικού δράματος της αρπαγής της περσεφόνης, αναζήτηση της από την Δήμητρα και διαπραγμάτευση Ερμή με Πλούτωνα. Κλείσιμο ημέρας με τον Ιεροφάντη να φωνάζει “ΥΕ ΥΕ, ΚΥΕ ΚΥΕ ΤΕΛΕΙ” (ΥΕ = βρέξε, ΚΥΕ = κυοφόρησε ΤΕΛΕΙ= τέλεσε).
9η ημέρα (23η Βοηδρομιώνος): “ΠΛΗΜΟΧΟΑΙ” (πυθάρι με μεγάλο στόμιο) Δυο τέτοια αγγεία γεμίζονταν με νερό ή κρασί από τους μύστες, τα ανύψωναν και έπειτα προσέφεραν χοές προς την ανατολή και τη δύση προφέροντας μυστικές φράσεις.  Φώναζαν τα μυιτικά ονόματα. Κόκκινη Κορδέλα στο μέτωπο με άνισες καταλήξεις. Δεικνυώμενα (επεξήγηση δρωμένων και συμβόλων). Στεφάνωμα με Κισσό (Ο Κισσός ανεβαίνει ψηλά και μετά ξαναγυρίζει προς τα κάτω - ψυχή). Ορκωμοσία Σιωπής. Ο Ιεροφάντης φώναζε “ΚΟΝΞ ΟΜ ΠΑΝΞ” (μάλλον “άκου, βλέπε, σώπαινε”) και οι Επόπται το επαναλάμβαναν τρεις φορές.
Βραβείο: Στεφάνι Κισσού
Βαθμός: Επόπται ή Έφυροι
* Ο μύθος της Δήμητρας και της Περσεφόνης (κόρη της Δήμητρας και του Δια) που αποτελεί το κέντρο της λατρείας των Ελευσίνιων έχει ως εξής σύμφωνο με τον ομηρικό ύμνο: η Κόρη έπαιζε σε μια πανέμορφη, καταπράσινη περιοχή, το Νυσσιον Πεδίο, μαζί με τις Ωκεανίδες Νύμφες όταν είδε ένα πανέμορφο νάρκισσο και θέλησε να τον κόψει. Τότε εμφανίστηκε ο Άδης (Πλούτωνας) και την έκλεψε, αφού προηγουμένως είχε πάρει την συγκατάθεση του Δια. Η Δήμητρα μάταια έψαχνε να την βρει. Κάποια μέρα μίλησε με τον βασιλιά Ήλιο ο οποίος της εξήγησε τι είχε γίνει, κι αυτή έχοντας θυμώσει παρά πολύ με το Δια που επέτρεψε την αρπαγή της κόρης τους, αντί να γυρίσει στον Όλυμπο, μεταμορφώθηκε σε γριά και άρχισε να περιπλανείται στις πόλεις. Έτσι έφτασε στην Ελευσίνα όπου ζήτησε να της χτίσουν έναν ναό κάτω από την Ακρόπολη. Αποσύρθηκε στον ναό λοιπόν, έκοψε κάθε επαφή με τον κόσμο και όλη μέρα θρηνούσε για τον χαμό της Κόρης της μέχρι που η γη έπαψε να βλασταίνει και ο αφανισμός των ανθρώπων απειλούσε τον κόσμο. Βλέποντας αυτά, ο Δίας έστειλε τον Ερμή στον Άδη ζητώντας του να επιτρέψει την άνοδο της Κόρης για να ηρεμήσει η Δήμητρα. Ο Άδης την έστειλε αφού πρώτα της έδωσε να φάει καρπό ροιάς (ροδιού) για να εξασφαλίσει την επιστροφή της.
Η Κόρη συνάντησε την μητέρα στην Ελευσίνα, όμως μόλις η Δήμητρα αντιλήφθηκε ότι η κόρη της έφαγε τον καρπό κατάλαβε ότι δεν μπορεί να την κρατήσει για πάντα κοντά της. Την λύση έδωσε η Ρέα (μητέρα του Δια, του Άδη και της Δήμητρας) μέσω της οποίας έγινε συμβιβασμός ανάμεσα στους θεούς και αποφάσισαν ότι η Περσεφόνη θα περνούσε το 1/3 του χρόνου με τον σύζυγο της Άδη και τα 2/3 στον Όλυμπο με την μητέρα της. Έτσι πείστηκε και η Δήμητρα να γυρίσει στον Όλυμπο και μόλις βγήκε από τον ναό που είχε κλειστεί, η γη άνθισε και η Δήμητρα έδειξε στους άρχοντες της πόλης τον τρόπο με τον οποίο ήθελε να την λατρεύουν, τα «Σεμνά Όργια*», τα οποία δεν επιτρεπόταν για κανένα λόγο να φανερώνονται στους αμύητους.
*Σημείωση: η παρεξηγημένη λέξη όργια σημαίνει μυστικές τελετές, μυστική λατρεία.


http://knossopolis.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σε κατοικους Ελλαδος ΔΕΝ γινονται δεκτά τα γκριγκλις.
Εαν ειστε κατοικος εξωτερικου και δεν μπορειτε να χρησιμοποιησετε Ελληνικο αλφαβητο, θα μεταφραζω εγω τα σχολια και θα τα παραθετω διπλα η κατω απο το δικο σας.
Σχολια σε αλλη γλωσσα επιτρεπονται.